Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

minnesotamöten

Av Bill w - 21 januari 2012 11:31

”Om du har
beslutat att du vill ha vad vi har och är villig att göra allt för att
uppnå det, då är du mogen att ta vissa steg.

     Inför några av dessa ryggade
vi tillbaka. Vi trodde vi kunde finna en lättare och mindre krävande väg. Men
det kunde vi inte. Med största allvar ber vi dig vara oförskräckt och grundlig
från första början.”


Nästa gång du hör en mötesledare läsa
ovanstående stycke från ”Hur det fungerar” på ett AA-möte, så passa på att
fråga vad det är som de andra medlemmarna har och vad exakt det är du ska göra.


Min ödmjuka gissning är att du dessvärre måste
besöka cirka 20 olika AA-grupper förrän du får konkreta och meningsfulla svar
på dina frågor istället för klyschor som ”nykter en dag i taget”, ”gå på möten”och ”kom tillbaka, det fungerar”.


           Lycka till!

 
 
Ingen bild

undrande!

21 januari 2012 20:17

Hej!
jag har varit på möten på många ställen i vårat avlånga land å undrat -"hur kan de här hålla mig nykter"? har blivit galen å gått därifrån försöker sluta dricka men d går inte HJÄLP!

 
Ingen bild

per

22 januari 2012 10:57

Hej undrande!
Maila till info@aa-gefle.se
Så ska vi hjälpa dig att få en stora boken sponsor som jobbar i AA-s program kan va dumt och lägga ut uppgifter här.
mvh per

 
Ingen bild

per

22 januari 2012 11:01

till undrande!
Jag kan säga att jag gick in och ut i AA under 20 års tid jag lyfte på varje oförätt jag gjort delade om allt jag gjort men jag blev bara full igen tills jag en dag träffade ett gäng som studerade stora boken och jag fick en sponsor som jobbade efter stora boken då först kunde jag börja tillfriskna och jag har nu varit nykter 1.5 år för oss riktiga alkoholister krävs en helomvändning

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bill w - 13 augusti 2012 11:05

I nästan varje AA lokal i vårat avlånga land sitter deviserna på väggarna, de säger "Det viktigaste först", "Lev och låt leva",  och   "Ta det lugnt". I Stora Boken på sidan 150 alltså i avsnittet "Till familjen efteråt" (och som skall l...

Av Bill w - 23 maj 2012 15:03

Jag har hört många säga: -ja d där 12 stegprogrammet har jagprövat jag har gjort AA:s 4:e steg men de där funkade inte på mig.  Så har personen visat en lunta på många sidoribland flera hundra. Men jag kan inte hitta detta i AA:s  bok Anonyma Alkohol...

Av Bill w - 16 maj 2012 11:30

Sitter åter igen och bläddrar i AA:s broschyr ”En nykomling frågar” där står så här på sida 4.   Vad är Anonyma Alkoholister? ”Vi är en gemenskap av män och kvinnor, som förlorat förmågan att kontrollera vårt drickande och...

Av Bill w - 28 april 2012 12:16


Vilka råd ger du en ny medlem ? Enligt erfarenheten i AA tillfrisknar de människor som: a) låter bli det första glaset b) går regelbundet på AA-möten c) söker sig till de människor i AA som hållit sig nyktra en längre tid d) försöker praktisera AA:s ...

Av Bill w - 24 april 2012 15:25

När Lars Wannberg är 44 år gammal så är han till synes hopplöst alkoholiserad. Hans sjukdom har kostathonom det mesta; han är hemlös och alkoholen har förstört hans lever. En läkareger honom högst två år att leva.   Lars har försökt slutadricka å...

Presentation


STORA BOKEN

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästboken

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards