Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

AA Veteran filosoferar

Av Bill w - 28 februari 2012 14:07

 

-Näe nu tror jag att jag ska gå ner till kiosken och köpa lite choklad!

-När spritsuget kommer är det bättre med choklad än sprit så står det i "Leva Nykter" och så gör jag!

-å vad jag gör d ska ni ge fullständigt faan i för jag är nykter för min egen skull å INGEN ANNANS! 

-kom nu Barry så går vi...

-NÄHE MEN LIGG KVAR DÅ DIN SURA HUNDJÄVEL JAG GÅR SJÄLV SOM VANLIGT! 

 
 
Hanna

Hanna

28 februari 2012 22:52

Det är bra att AA finns. Fast det är märkligt att alkohol finns. Det är ju en så destruktiv drog. Märkligt.
Kram

http://hannastankar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Terriern

29 februari 2012 12:49

Håller med dig Hanna
Det är bra att AA finns och jag är ganska övertygad om att ifall alkohol skulle dyka upp på marknaden idag så skulle den totalförbjudas direkt,tyvärr så klarar den större delen av sveriges befolkning av att hantera alkohol och blir ej "mentalt besatt" av den och det är ju bra....men som sagt mycket märkligt att inte våra ledande politiker inte gör samma bedömning som vi i detta fall!
KrAAm till dig med ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bill w - 13 augusti 2012 11:05

I nästan varje AA lokal i vårat avlånga land sitter deviserna på väggarna, de säger "Det viktigaste först", "Lev och låt leva",  och   "Ta det lugnt". I Stora Boken på sidan 150 alltså i avsnittet "Till familjen efteråt" (och som skall l...

Av Bill w - 23 maj 2012 15:03

Jag har hört många säga: -ja d där 12 stegprogrammet har jagprövat jag har gjort AA:s 4:e steg men de där funkade inte på mig.  Så har personen visat en lunta på många sidoribland flera hundra. Men jag kan inte hitta detta i AA:s  bok Anonyma Alkohol...

Av Bill w - 16 maj 2012 11:30

Sitter åter igen och bläddrar i AA:s broschyr ”En nykomling frågar” där står så här på sida 4.   Vad är Anonyma Alkoholister? ”Vi är en gemenskap av män och kvinnor, som förlorat förmågan att kontrollera vårt drickande och...

Av Bill w - 28 april 2012 12:16


Vilka råd ger du en ny medlem ? Enligt erfarenheten i AA tillfrisknar de människor som: a) låter bli det första glaset b) går regelbundet på AA-möten c) söker sig till de människor i AA som hållit sig nyktra en längre tid d) försöker praktisera AA:s ...

Av Bill w - 24 april 2012 15:25

När Lars Wannberg är 44 år gammal så är han till synes hopplöst alkoholiserad. Hans sjukdom har kostathonom det mesta; han är hemlös och alkoholen har förstört hans lever. En läkareger honom högst två år att leva.   Lars har försökt slutadricka å...

Presentation


STORA BOKEN

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästboken

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards