Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Bill w - 23 maj 2012 15:03

Jag har hört många säga: -ja d där 12 stegprogrammet har jag
prövat jag har gjort AA:s 4:e steg men de där funkade inte på mig.  Så har personen visat en lunta på många sidor
ibland flera hundra. Men jag kan inte hitta detta i AA:s  bok Anonyma Alkoholister (stora boken )så  för mig är det då INTE AA:s 4:e steg, dom
kanske har fått detta papper på Korpberget, Lindalen eller något annat
behandlingshem det vimlar av dessa 4:e stegs papper och helt
klart är detta  någon form av
inventering, men som sagt INTE AA:s 4:e stegsinventering  och naturligtvis så kan de då ej heller
förvänta sig att få dom löften som finns i Stora Boken, vad dom däremot kan få
är ju Korpbergets löften osv men det är ju en helt annan sak jag har ingen
aning om vad som utlovas där.

Men jag som alkoholist är endast ute efter att göra AA:s 4:e
steg och då måste jag göra EXAKT som det står i Stora Boken ingenting annat. Därför
bör vi också hålla oss till STORA BOKEN och inte hitta på egna lösningar.


mvh Bill.W

Presentation


STORA BOKEN

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästboken

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards